loading...

Independent Research & Advisory Indonesia Job Vacancy: Finance Assistant - Jakarta

Position Jabatan: Finance Assistant

Duty Station Penempatan: Jakarta

Type of Work Jenis Pekerjaan: Full time (Penuh waktu)

Background of Company
Latar belakang Perusahaan


Independent Research & Advisory Indonesia (IRAI) is a rapidly growing company that specializes in financial and corporate advisory, industry and economic research, as well as Public-Private Partnerships. As a trusted advisor, IRAI provides ideal solutions for companies to maximize return to their business development.

Independent Research & Advisory Indonesia (IRAI) merupakan sebuah perusahaan yang sedang berkembang pesat yang memiliki keahlian khusus sebagai penasihat keuangan dan perusahaan, penelitian industri dan ekonomi, dan juga Public – Private Partnerships. Sebagai pihak yang sangat dapat diandalkan, IRAI memberikan solusi ideal bagi perusahaan untuk memaksimalkan keuntungan dan pengembangan usahanya.

Summary of Responsibilities
Ringkasan tanggung jawab

Under the supervision of Finance and Accounting Manager, the position will be responsible for keeping all finance related documentation (vouchers, invoices, etc) and to support the supervisor in ensuring smooth day to day financial transactions of IRAI and its Sub Business
Units.


Bekerjasama dengan intensif dengan Chief of Party CEPAT-LKNU untuk memimpin program COD keseluruhan dari proyek yang terdiri dari komponen Advokasi, Mobilisasi, dan Pemberdayaan Masyarakat. Bekerja dibawah supervisi Finance and Accounting Manager, posisi ini bertanggung jawab untuk memastikan kelengkapan dokumen - dokumen keuangan (voucher, kuitansi, dll), serta mendukung supervisor untuk memastikan kelancaran transaksi keuangan di IRAI dan Sub Business Unit-nya.

Detailed roles and responsibilities
Detil peran dan tanggung jawab

  • Ensure that the cash and bank books are regularly updated and ready for the submission to IRAI’s financial system.
    • Memastikan buku kas dan buku bank terbaharui secara regular, dan siap untuk diinput kedalam sistem keuangan IRAI.
  • Responsible for IRAI’s petty cash, including performing cash count and cash reconciliation at the end of each week.
    • Bertanggung jawab atas kas kecil, termasuk melakukan penghitungan, dan rekonsiliasi uang di tiap akhir minggu
  • Ensure all vouchers carry the appropriate level of supporting documentation.
    • Memastikan seluruh voucher memiliki dokumentasi yang lengkap.
  • Assist the supervisor with periodic financial reports.
    • Membantu supervisor dalam mempersiapkan laporan keuangan berkala.
  • Ensure all financial related documents are well kept, and updated.
    • Memastikan seluruh dokumen yang berkaitan dengan keuangan tersimpan dengan baik dan terbaharui.
  • Perform other duties as requested by the supervisors.
    • Melakukan pekerjaan lain seperti yang diarahkan oleh supervisor.
Qualifications and Experience
Kualifikasi dan Pengalaman

Education
Pendidikan

  • Bachelor’s degree in management, finance, or accounting - S1 manajemen, keuangan atau akunting
  • Certified training in MYOB - Sertifikasi di MYOB
Experience: At least 1 year in similar position - Pengalaman Minimum 1 tahun pengalaman di posisi yang sejenis

Required competencies - Kompetensi yang dibutuhkan

  • Good Teamwork
  • Good Communication skills
  • Able to work under-pressure and in tight deadlines
  • Good attention to details
Updated CV and application letter should be sent to indriyani@irai.co.id

Please fill the “subject” column of the e-mails in this format: <FIN-AST><your name> Closing date for application is up to 25 January 2017

(Only short-listed candidates will be notified)